counter create hit

مطالب مرتبط:
پول پوزیشن فتل در غوغای فراری

پول پوزیشن فتل در غوغای فراری

مکس ورشتپن تصادف کرد، برندون هارتلی با یک پرنده برخورد کرد و سباستین فتل در روزی که اسب های قرمز فراری به سرعت می تاختند، عملکردی عالی داشت. فتل با 143 هزارم ثانیه رایکونن را کنار زد و اولین پول پوزیشن غیر مرسدسی بحرین در 6 سال گذشته را رقم ز ...

چگونه ماسک صورت و مو بزنیم؟

چگونه ماسک صورت و مو بزنیم؟

همیشه اطمینان حاصل کنید که ماسک مورد نظر شما برای نوع پوست یا موهایتان مناسب است. حتی ماسک های طبیعی که در خانه می سازید گهگاه حاوی موادی هستند که باید هنگام استفاده از آنها جانب احتیاط را رعایت کنید. دقیقا مانند هر م ...

تغییر محل نشست سران عرب از بیم موشک های یمن

منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی از بیم شلیک موشک های بالستیک یمن به شهر ریاض، محل برگزاری اجلاس آتی سران عرب را به شهر الدمام انتقال داده است.

جزئیات اخراج «جیش الاسلام» از دوما

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، گروهک جیش الاسلام پذیرفته که سلاح خود را بر زمین گذاشته و شهر دوما را ترک کند.

تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان های داخلی «حرام شرعی» است

رسانه کلیک – حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام تاکید کردند: تعرض به امنیت و حریم مردم در شبکه های اجتماعی داخلی حرام شرعی است. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار ...

ده درمان بزرگ جهان (اثر سامرست موآم)

لئون تولستوی و جنگ و صلح ادامه...

اعلام زمان دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که در ماه می یا اوایل ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

از امروز می توانید برای اقامت در «نخستین هتل فضایی جهان»ثبت نام کنید

از امروز می توانید برای اقامت در «نخستین هتل فضایی جهان»ثبت نام کنید

هتلی در خارج از این دنیای خاکی امکان رزرو اتاق را برای مسافران فضایی مهیا کرده است؛ البته اقامت در فضا هزینه های گزافی در پی دارد و فقط شمار اندکی از مردم جهان می توانند چنین سفر شگفت انگیزی را تجربه کنند.به بسیاری از افرادی که همیشه آرزوی سفر به خارج از ...

پشت پرده های بازار بی سامان دلار/آقای جهانگیری؛ این تک نرخی کردن واقعی نیست/ نمی توان مخاطب را مجبور به انتخاب کرد/سرنوشت گزارش نجفی به دادستانی در هاله ای از ابهام

بازتاب دلار ۴۲۰۰ تومانی، خروج نجفی از بهشت، انتخاب سرپرست با حاشیه املاک نجومی، ترامپ در محاصره جنگ طلبان، یازگشت با منت خادم، هر سه دقیقه یک طلاق، یورش برای شکار ترامپ، بوی جنگ در مشام شام، افزایش قیمت دلار در تلگرام، حیات «ارومیه»؛ از «کاسپین» تا «وان» و تصمیم قاطع ...

جزئیات گرندپری شانگهای چین

جزئیات گرندپری شانگهای چین

پیست بین المللی شانگهای ساخته شد تا دروازه ی ورود چینی ها به دنیای جهانی و پرهیجان فرمول یک باشد. این پیست از سال 2004 تا کنون، به نحو احسن انجام وظیفه کرده و هرسال سریع ترین اتوموبیل های دنیا را میزبانی می کند. این پیست نیز همچون بسیا ...

جزییات نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای در مورد ثبت نام در سامانه «تهران من» توضیحاتی ارائه کرد.

هواشناسی: خشکسالی امسال بی سابقه است

سازمان هواشناسی اعلام کرد سال آبی 96- 97 رکورد خشکسالی که در سال 86 ثبت شده بود را هم شکست و امسال کمترین بارش ها را در کشور داشتیم.

آیا سدان های کشیده قامت فرانسوی انتخاب های خوبی هستند؟

آیا سدان های کشیده قامت فرانسوی انتخاب های خوبی هستند؟

قیمت سیتروئن c5، قیمت پژو 407 سیتروئن و پژو هر دو در ایران تجربه های خوبی را پشت سر گذاشته اند. فروش بالا، دستیابی به درصد بالایی از اعتماد مشتریان و در نهایت هم انتقال هرچه جزئی تر تکنولوژی. این نکات حقیقتاً در مورد هر دو برند فرانسوی اتفاق افتاده است. نکته ی قابل بحث دیگری که در خصوص محصولات پژو و سیتروئن در ایران وجود دارد، و آن هم اتفاقاً برای هر دو برند به شکل مشابه بوده، این است که معمولاً محصولاتی از این دو کمپانی اروپایی وارد ایران شده که در زمان تولید در ایران و یا حتّی در زمان واردات آن به داخل مرزهای ما، خط تولید آن در اروپا و یا در سایر نمایندگی های تولیدی دو شرکت، از دور خارج شده و عملاً محصولات دست چندم در رده ی تولید به حساب می روند. نمونه های فراوانی این موضوع را می توان به راحتی نام برد؛ پژو 405، فیس لیفت 405 با عنوان پرشیا، که تقریباً نماینده ی ضعیفی از مدل 406 هم بود، پژو 206 و حتّی  پژو 207 و سیتروئن زانتیا. هم اکنون نیز که مدتی نزدیک به ده سال از حضور سیتروئن C5 و پژو 407 در ایران می گذرد و احتمالا همه می دانیم که تولید سیتروئن در 2009 و تولید پژو 407 در اروپا در 2010 و برخی کشورهای دیگر متوقّف شده است. البته نسخه ی فیس لبفت و تقویت شده ی سیتروئن سی 5 هم اکنون با نام سی 5 نیو در ایران نیز در دسترس است. اینها البته نکاتی است که بیشتر نقد بر وارد کننده است تا نقد بر کمپانی تولیدکننده، لیکن سود و سکوتی در این موضوع که در کفه ی ترازوی فرانسوی ها قرار می گیرد، نکته ی غیر قابل اغماضی است. به هر روی، در باب سیتروئن C5 و پژو 407 در ایران می توان سخن های خوشنودکننده ای هم شنید. مثلاً هردوی این خودروها، پس از بنز و بی ام و که از انواع لوکس و اسپورت خودرو اروپایی در ایران هستند، توانسته اند در ردیف اولین سدان های خانوادگی بزرگ قامت اروپایی در ایران قرار بگیرند. فضای وسیع و کیفیت اروپایی (البته با چند  سال تأخیر) از ویژگی های انکار ناپذیر دو سیتروئن C5 و پژو 407 است. ضمن اینکه C5 پیش از بسیاری از سدان های کره ای و ژاپنی حاضر در ایران، استاندارد ایمنی 5 ستاره ی E-NCAP را عرضه می نمود. جالب است بدانید که پژو 407 و سیتروئن c5 در شاسی و حتّی سیستم فنّی اشتراکاتی دارند و هردو بر اساس پلتفرم FP3 مؤسسه ی پژو-سیتروئن ساخته شده اند. این یعنی که تجارب دو کمپانی صاحب نام و با تجربه در عرصه ی تولید سدان های کاربردی، در این دو محصول جمع شده است. لذا می توان انتظار داشت که در سطح کارایی نیز مشابهت هایی در سیتروئن C5 و پژو 407 وجود داشته باشد. اولین نکته ی بارز این مشابهت ها، موتور 2 لیتری مشترک با 143 اسب بخار قدرت است. 4 سیلندر و 16 سوپاپ به علاوه ی 200 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه نیز آمارهای یکسان دیگر این موتورهاست. با اینکه در سیستم انتقال قدرت استقلال بیشتری به خرج رفته و پژو گیربکس 5 دنده ی دستی و سیتروئن 4 سرعته ی خودکار را انتخاب نموده اند، -البته 407 هایی نیز با جعبه دنده ی 4 سرعته ی مشابه سیتروئن دیده شده است- لیکن بازدهی دو خودرو در باب سرعت نیز حدوداً مشابه است. مثلاً شتاب صفر تا 100 پژو 407 معادل 9.1 و شتاب صفر تا 100 سیتروئن  C5 معادل 9.7 ثانیه است. سقف سرعت سیتروئن C5 و پژو 407 نیز به ترتیب با ثبت اعداد 209 و 213 کیلومتر بر ساعت تقریباً یکی است.  مصرف سوخت در این سیستم تولید و انتقال سرعت نیز در هردو مشابه است. سیتروئن c5 در سیکل ترکیبی جاده و شهر در هر 100 کیلومتر 8.4  لیتر بنزین مصرف می کند. پژو 407 نیز در وضعیت مشابه 8.1 لیتر مصرف سوخت دارد. در خصوص استانداردهای آلایندگی نیز کیفیت اروپایی هردو، که البته مربوط به اواسط دهه ی پیشن میلادی است مؤید سطح یورو 4 در آلایندگی محیطی است. چرا که اگزوز های هردو ماشین در یک کیلومتر رانندگی حدود 190 گرم دی اکسید کربن را به هوای گسیل می دارد. در مورد بدنه و طرّاحی البته پژو سابقه ی دلچسب تری دارد و این سابقه سبب شده تا پژو 407 نیز از مقبولیت خوبی برخوردار شود. لیکن با رعایت تمام جوانب انصاف و دقّت می توان گفت که طرّاحی سیتروئن c5 لااقل باب میل سلایق ایرانی نیست. بیش از حد اروپایی است و زوایای غریبی برای چشم های ایرانی دارد.  ضمن اینکه ابعاد بدنه ی سیتروئن c5 نیز به وضوح از پژو 407 بزرگتر است. سیتروئن C5 و پژو 407 هر دو دیفرانسیل جلو هستند و از سیستم تعلیق جدید بهره می برند که تا پیش از آنها درکمتر اتومبیلی مشاهده شده است. سیستم فنربندی و نگهدارنده ی محور به شکل جناغی بیشتر در کراس اوورهای آفرود مشاهده شده، و سیتروئن-پژو با به کارگیری این سیستم در پلتفرم، توجّهات زیادی را جلب نمود. امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی نیز سطح مطلوبی دارد و برای سیتروئن C5 و پژو 407 تقریباً یکسان انتخاب شده است. 7 کیسه هوا در سیتروئن c5 و 6 تا در پژو 407 تعبیه شده است. سیستم ترمزهای ضد قفل نیز با در بر گرفتن فنّاوری های سه حرفی فراوان (ABS - EBA - EFB - REF - ESP - ASR) اطمینان بخش توقف های ایمن در هر دو خودروی سیتروئن C5 و پژو 407 شده است. کروز کنترول، سنسور پارک و ... از امکانات الحاقی به این دو سدان فرانسوی است. قیمت سیتروئن C5 در در بازار ایران بر طبق آخرین آمار بازه ی بسیار ناهمگونی از 65 تا 110 میلیون تومان را در بر می گیرد و قیمت پژو 407 نیز در بازه 63 تا 70 میلیون تومان قرارمی گیرد.