counter create hit

مطالب مرتبط:
سفر ظریف به ترکیه، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان

سفر ظریف به ترکیه، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان

وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان می رود

روز طبیعت در تهران +عکس ها

سرویس تصویر و فیلم فردا: جشن شکوفایی طبیعت جذابیتی خاص دارد و مردم ایران در سیزدهمین روز بهار که به «روز آشتی با طبیعت» نامیده می شود در دامان بوستان‏ ها و منطقه های خوش آب و هوای شهر رفته و با تفریح ، بازی و استراحت ، آماده آغاز دو مرتبه فعا ...

مقایسه آماری اپراتورهای موبایل ایران/ ایرانگردی در 13 روز با تلفن همراه

مقایسه آماری اپراتورهای موبایل ایران/ ایرانگردی در 13 روز با تلفن همراه

نگاه توسعه ای اپراتورهای ارتباطی باعث شکل گیری پوشش متوازن ارتباطات در کشور و نهایتا ایجاد بار ترافیکی متوازن در ایام نوروز برای اقصی نقاط گردشگری کشور شد. ...

انتظار کرد ها از رئیس جمهور در سفر به آنکارا

صالح نيكبخت. حقوق دان در روزنامه شرق نوشت: شهروندان هر كشوري با توجه به فرهنگ و زبان و آيين خويش، آمال و آرزوها و خواست هايي دارند و اميدوارند دولت هاي حاكم در مفهوم كلي آن به پيوستگي هاي نژادي و فرهنگي و تاريخي آنان در سطح ملي و منطقه اي توجه كنند. ...

سفر امیر قطر به روسیه؛ آیا قطر جای عربستان را در بحران سوریه می گیرد؟

این هفته شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند. هر چند که این دیدار با پیشرفت و تحولات غیرمنتظره ای روبرو نبوده است اما نباید اهمیت سیاسی این دیدار را دست کم گرفت. ...

۸ نکته امنیتی نظامی از سفر وزیر دفاع به روسیه

۸ نکته امنیتی نظامی از سفر وزیر دفاع به روسیه

به گزارش جهان نیوز، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح روز سه شنبه همراه با یک هیئت عالی رتبه نظامی راهی مسکو شد. هدف از انجام این سفر که به دعوت ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه صورت گرفته بود، حضور و سخنرانی در یک اجلاس مهم امنیتی تحت عنو ...

خرید بلیط هواپیما با شرایط خاص برای سفر به کرمانشاه

یکی از را ه های سفر به کرمانشاه استفاده از هواپیماست. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد کرمانشاه را دارید میتوانید با مراجعه به قسمت برنامه اطلاعات پروازی سایت شرکت فرودگا ه های کشور مسیر و ساعات پروازی مورد نظر خود را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کنید. ...

سفر گوترش به چین برای دیدار با شی جینپینگ

دبیرکل سازمان ملل متحد عازم چین شد و قرار است با رئیس جمهوری و مقام های ارشد این کشور دیدار و گفت وگو کند. او همچنین از مرکز آموزش پلیس صلحبانان چین بازدید می کند و در یک گردهمایی آسیایی مهم سخنرانی دارد. ...

شهرت مسی کار دستش داد !

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گرجستانی سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا شایسته ترین فرد برای این سمت در سازمان جهانی گردشگری است. دبیرکل گرجستانی سازمان جهانی گ ...

هشدار وزارت خارجه هلند به اتباعش نسبت به سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه

وزارت خارجه هلند در هشداری به شهروندان این کشور که قصد سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه را دارند، مدعی شد ممکن است در این کشورها ابزارهای الکترونیکی برای استفاده نا امن باشند. ...

موزه ایران باستان در تهران

موزه ایران باستان، اولین موزه رسمی ایران است که بیشترین یافته های باستان شناسی حاصل از کاوش های علمی از دوران پارینه سنگی تا اسلامی در آن نگهداری می شوند. این موزه داری دو بخش «ایران باستان» و «دوران اسلامی» است. آسمونی در این بخش به معرفی موزه ایران باستان در ته ...

دعوت رسمی دمشق از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی برای سفر به دوما

دعوت رسمی دمشق از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی برای سفر به دوما

وزارت خارجه سوریه از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی دعوت کرد که تیم حقیقت یابی را برای دیدار از شهر دوما اعزام کند تا این تیم درخصوص ادعاهای مربوط به استفاده ادعایی از سلاح شیمیایی در این شهر تحقیقات انجام دهد. ...

سوریه، سفر ترامپ به آمریکای لاتین را لغو کرد

رئیس جمهوری آمریکا سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین را لغو کرد.

6 غایب استقلال در سفر به کویت

اعضای تیم فوتبال استقلال تهران را به مقصد کویت ترک کردند.

ایرانی ها در نوروز ۹۷ بیشتر به کدام کشورها رفتند؟

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز متعلق به کشور ترکیه است که به چندین شهر آن امکان سفر هوایی وجود دارد، در رتبه های بعد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و عراق قرار دارند. ...

مسافران هواپیما چه حقوقی دارند؟

مسافران هواپیما چه حقوقی دارند؟

خیلی از ما هنگام مسافرت های هوایی با مشکلاتی مثل گم شدن چمدان، تاخیر طولانی در پرواز و … مواجه شده ایم اما شاید ندانیم که وقتی با این مسائل روبه رو می شویم باید چه برخوردی داشته باشیم؟ شاید خیلی از ما ندانیم که ما به عنوان یک مسافر حق و حقوقی برای خودمان داریم؛ چیزی که به عنوان «آیین نامه حقوق مسافر» از آن یاد می شود. حالا که در آستانه عید نوروز هستیم و بازار سفرهای هوایی هم داغ است، بد نیست با حق و حقوقمان به عنوان یک مسافر آشنا شویم و با هم آیین نامه ای را مرور کنیم که حقوق مسافر را در سه بعد «حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه»، «نرخ بلیت» و «حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز» پوشش می دهد. حقوق مسافر در واقع مجموعه ای از سیاست ها، دستورالعمل ها، استانداردها، ضوابط و مقرراتی است که الگوی رفتاری شرکت هواپیمایی و دست اندرکاران امور پروازی را تدوین می کند و هدف آن تضمین حقوق مادی و معنوی و رعایت شأن و منزلت مسافران در فرآیند مسافرت های هوایی است. رعایت این مجموعه حمایتی بر اساس مفاد ۵ قانون هواپیمایی کشوری و ماده ۱۹ کنوانسیون ورشو مصوب ۱۳۵۴/۳/۳۱ مجلس شورای اسلامی برای همه شرکت های هواپیمایی الزامی است: همه مسافران به صورت یکسان از خدمات شرکت های هواپیمایی بهره مند هستند و در صورتی که به رغم داشتن بلیت تاییدشده شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافر به لحاظ محدودیت های شرکت حمل کننده اعم از بازرگانی، فنی یا حقیقی امتناع کنند، شرکت حمل کننده موظف به استرداد وجه و همچنین ارائه یک بلیت رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است. اگر ابطال پرواز از زمان خرید بلیت تا یک هفته قبل از انجام پرواز باشد در این صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه بلیت است. اگر ابطال پرواز از شش روز تا ۲۴ ساعت قبل از انجام پرواز باشد، در این صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه بلیت و ارائه یک بلیت مشابه با ۳۰ درصد تخفیف از لحاظ مسیر و کلاس پروازی به مسافر است. اگر ابطال از ۲۴ ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام پذیرد، در این صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه و ارائه یک فقره بلیت نیم بهای مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است. البته این تبصره هم وجود دارد که ارائه بلیت مشابه (از لحاظ مسیر و کلاس پرواز) در اولین فرصت زمانی انجام می گیرد. همچنین در صورت انتقال مسافر توسط سایر خطوط هوایی این امر بدون پرداخت هزینه یا مابه التفاوت توسط مسافر یا خسارت توسط شرکت های هواپیمایی انجام خواهد پذیرفت. همچنین شرکت های هواپیمایی در صورت بروز تاخیر در انجام پرواز بر اساس زمان درج شده در بلیت مسافر نیز مسئولیت هایی بر عهده دارند: در صورت بروز تاخیر در پرواز نماینده شرکت هواپیمایی باید با حضور در میان مسافران با متانت و احترام نسبت به اطلاع رسانی صحیح در خصوص تاخیر پرواز اقدام کند. شرکت هواپیمایی باید نسبت به اطلاع رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اقدام کند.   در صورتی که تاخیر پرواز بیش از یک ساعت تا دو ساعت باشد باید از مسافران پذیرایی نوع اول شود. پذیرایی نوع اول شامل میان وعده (اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب) است. البته ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم ایجاد تاخیر بیشتر در پرواز است. در صورتی که تاخیر بیش از دو ساعت تا ۴ ساعت باشد، انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز از وظایف شرکت هواپیمایی محسوب می شود. در صورتی که تاخیر در پرواز بیش از ۴ ساعت باشد، شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف ۳۰ درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است اما در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبداء، مقصد و در مسیر دچار تاخیر یا ابطال می شود، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافرین صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین هستند. در صورتی که هواپیما در مکانی به غیر از مقصد مسافر یا نقطه میانی (در پروازهای اتصالی مندرج در یک بلیت) توقف کند، شرکت هواپیمایی موظف است انتقال مسافر به مبداء توسط شرکت هواپیمایی حامل را پذیرفته و کل وجه بلیت بدون کسر جرایم به مسافر پرداخت شود یا اینکه در صورت درخواست و انتقال مسافر به مقصد با هر وسیله نقلیه عمومی زمینی (اتوبوس، قطار، …) این انتقال ضمن فراهم کردن شرایط لازم و پرداخت هزینه های آن توسط شرکت حامل صورت گیرد. گم شدن یا آسیب دیدن چمدان مسافر یکی دیگر از مسائلی است که شرکت هواپیمایی نسبت به آن مسئول است. در صورت گم شدن یا آسیب دیدگی چمدان و بار همراه، شرکت حمل کننده بر اساس دستورالعمل پیگیری، جست وجو یا جبران خسارت خود، موظف به تامین رضایت مسافران است: مسافر می تواند در صورت گم شدن یا آسیب دیدگی چمدان و بار همراه بلافاصله (قبل از ترک فرودگاه) فهرست آن را به شرکت حمل کننده ارائه کند. در صورت تاخیر در تحویل چمدان و بار همراه نیز ضروری است مسافر حداکثر ظرف مدت ۲۱ روز نسبت به ارائه اعلام موضوع خود به شرکت حمل کننده اقدام کند. به منظور تامین تسهیلات، رفاه و ایمنی مسافر توانخواه (معلول) نیز شرکت های حمل کننده در چارچوب دستورالعمل های تخصصی ذیربط اقدامات لازم را در ارائه خدمات مناسب و رایگان انجام خواهند داد: شرایط خاص مسافر توانخواه باید در زمان خرید بلیت و حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز به شرکت حمل کننده اعلام شود و ضروری است مسافر جهت آگاهی از چگونگی این خدمات با دفتر شرکت حمل کننده تماس بگیرد. مسافر بیمار در دوره پس از عمل جراحی یا دوره نقاهت از قاعده مسافران توانخواه مستثنی است و تابع مقررات حمل بیمار شرکت حمل کننده خواهند بود. در نهایت اینکه شرکت هواپیمایی و دفاتر نمایندگی فروش بلیت موظفند بلیت مسافر را با مشخصات کامل اعم از شرایط و ضوابط بلیت صادرشده، قیمت نهایی (بهای پایه، عوارض، قواعد ابطال و هزینه های اضافی) نام شرکت حمل کننده و سایر اطلاعات ضروری به مسافر ارائه کند. منبع: isna.ir